LnxSpectrum – historie verzí

v1.7.1c (2. 5. 2019)

  • Emulátor dostal virtuální LnxBlitter, podobná technologie jako DMA, která výrazně urychluje práci s grafikou.
  • Zobrazení v okně lze teď nastavit tak, aby grafika byla v přesném poměru 1:1, 1:2, 1:3 (Klávesy CTRL+Num1/Num2/Num3).
  • Několik úprav v editoru ASM.
  • Obsloužení chyby, kdy se uživatel pokouší spustit emulátor na počítači, kde není nainstalovaná zvuková karta. Zvuková karta je pro chod emulátoru bohužel nezbytná.

v1.7.0 (25. 12. 2018)

  • Nyní emulátor funguje i ve starší verzi Windows XP.
  • drobné opravy a změny

v1.6.12a (1. 12. 2018)

  • Vylepšení emulace BT-100, doplnění standartních konfigurací portů AB, CB, C1, C2, C3

v1.6.12 (25. 11. 2018)

  • Úprava v debuggeru Z80, pro lepší disassemblování kódů.

v1.6.11a (22. 11. 2018)

  • Zpřesnění emulace BT-100

v1.6.11 (3. 11. 2018)

  • opravena chyba, která na některých systémech nedovolovala ukládat ZX programy do lokální knihovny. Opraveno díky přechodu na novější verzi SQL.

v1.6.10 (1. 10. 2018)

  • přidána emulace tiskárny BT-100. Jeho porty a bity na čipu 8255 jsou konfigurovatelné. Ovladač pro ZX ke staženízde, nebo v Online databázi v sekci Ostatní (BT100 Printer Driver).

v1.6.9b (3. 9. 2018)

  • drobné opravy a změny, drobná úprava převodu barev ULA Plus.

v1.6.9a (27. 7. 2018)

  • vylepšený krokovací systém debuggeru
  • opravy chyb

v1.6.9 (1. 5. 2018)

  • opravy chyb, vylepšení funkcí

v1.6.8a (9. 4. 2018)

  • nová funkce v Assember editoru. Přímo v editoru můžeme pomocí Include připojovat obrázky ve formátu JPG a PNG. Kompiler je automaticky převede do binárních dat. K dispozici několik režimů převodu (černobílé, barevné, pořadí dat atd.). Do voleb se dostaneme dvojklikem na obrázek. Pro správný převod musí obrázky dodržovat omezení hadware ZX Spectrum. Funkce je zatím ve verzi Beta.

v1.6.8 (4. 4. 2018)

  • odstraněn bug v emulaci rozšířené paměti DivIDE.
  • mnoho drobných uprav

v1.6.7 (5. 12. 2017)

  • velký upgrade Assembler kompileru
  • nová direktiva #ifused, rozlišuje části kódu, které se zkompilují pouze pokud jsou použité
  • návěstí nemusí končit dvojtečkou, navíc návěstí nyní podporují řády oddělené tečkou (např. menu.loop)
  • editor obsahuje Text Format funkci, kdy naformátuje správně importovaný kód ASM z jiného editoru
  • mnoho drobných oprav

v1.6.6 (26. 9. 2017)

  • možnost uložit Snapshot stavu do nového formátu LSN, který umí ukládat mimo jiné i Snapshoty Didaktiku Gama 80 a 192, stavu AY, SAA čipů, ale i stav ULA+ registrů, také rozšíření pamětí Lamač Troller..
  • mnoho drobných oprav v časování, Z80 instrukcích, AY emulace a debugeru

v1.6.5 (14. 8. 2017)

  • Přepsaná emulace ULA grafické části, je zase o něco přesnější,
    ale hlavně je 3x rychlejší než předchozí verze (člověk se pořád učí 🙂 )
  • Nová direktiva v Asm editoru: #divide_rampage
  • Úprava emulace DivIDE
  • Oprava nalezených bugů

v1.6.4a (12. 6. 2017)

  • Nové direktivy v ASM editoru, #Open a #Write
  • Upravy v ASM Compileru
  • Oprava nalezených bugů

v1.6.3 (1. 1. 2017)

  • Experimentální nasazení emulace zvukového čipu SAA1099
  • Experimentální úprava kompileru
  • Oprava nalezených bugů (AY, kompiler) 

v1.6.2 (31. 10. 2016)

  • Vylepšení a zpřesnění compileru
  • Snížení nároků na CPU počítače
  • Oprava nalezených bugů

v1.6.1 (1. 10. 2016)

  • Přidána emulace Sparrow 48K s MultiROM modulem
  • Přidány nové direktivy v assembler compileru (#Watch, #WatchRes, #WatchReg)
  • Oprava nalezených bugů

v1.6.0 (6. 7. 2016)

  • Velký update ASM editoru, rychlejší editace velkých souborů
  • Možnost přímo v ASM editoru trasovat, bez použití Debugeru
  • Předělaný Z80 control, lepší ovládání CPU při trasování
  • K dispozici Portable verze, zatím bez automatického updatu
  • Oprava bugu, který při (nereálné) emulaci 20 Mhz špatně vykresloval obrazovku

v1.5.3 (19. 3. 2016)

  • Vylepšení, zpřesnění některých funkcí
  • Zvýšena kompatibilita s OneDrive Cloud pro ukládání ZX ASM projektů
  • Zvýšena kompatibilita Debuggeru s DivIDE
  • Oprava nalezených bugů (DivIDE, Z80 Compiler)

v1.5.2 (7. 1. 2016)

  • Úprava Debuggeru, nyní lze měnit velikost jeho okna.
  • Oprava nalezených bugů

v1.5.1 (1. 1. 2016)

  • Přidány klávesové zkratky do hlavního okna
  • Oprava nalezených bugů

v1.5.0 (27. 11. 2015)

  • Přidána emulace DivIde, zatím Beta verze.
  • Několik nových funkcí v Debuggeru
  • Možnost zapnout / vypnout funkci color-interlace. Funkce není tolik využívána, a je náročnější na výpočet takže zatěžuje více procesor. Defaultně je nyní vypnutá.
  • Oprava nalezených bugů

v1.4.0 (7. 9. 2015)

  • Oprava nalezených bugů

v1.3.9 (24. 8. 2015)

  • Přidána emulace RTC, čip RTC72421A. Defaultně připojen na portu CxEF. Emulace pracuje v ReadOnly režimu, čas se nastavuje automaticky podle PC.

v1.3.8 (17. 7. 2015)

  • Přidána možnost krokovat Z80 program přímo z assembler editoru.
  • Upravený BreakPoint systém pro lepší spolupráci s compilerem.
  • Odstraněno několik bugů.

v1.3.7 (7. 5. 2015)

  • Do emulátoru jde nyní vkládat podporované formáty souborů přes DragAndDrop. 
  • Nyní lze ukládat i načítat ULA+ scr soubory
  • Odstraněno několik bugů.

v1.3.6 (2. 4. 2015)

  • Emulátor nyní podporuje ULA+ barevné rozšíření, včetně editoru barevné palety fungující za chodu emulátoru s okamžitou odezvou.
  • Odstraněno několik bugů.

v1.3.5 (7. 3. 2015)

  • V assembler editoru si můžeme bloky kódu barevně rozlišovat pomocí direktiv #region a nové #color.
  • V hlavním okně přibyla ikona pro Record
  • Odstraněno několik bugů

v1.3.4 (20. 12. 2014)

  • Compiler umí 3 nové direktívy, PUT, ORGT (ORG target), a ORGB (ORG back). 
  • Tap Editor nyní umí odposlouchávat SAVE ze zvukového výstupu ZX Spectra (port 254) a převádět je na TAP soubory. Neodchytává tedy jen rutinu Save v ROM jako jeho starší verze.
  • Namapována klávesa pro uvozovky
  • Odstraněno několik bugů

v1.3.3 (5. 12. 2014)

  • Emulátor nyní podporuje rozšíření paměti u modelu 48K podle Lamače na 528K a podle Trollera na 80K.

v1.3.2 (3. 9. 2014)

  • Assembler nyní ve funkci DEFB (případně DEFW) podporuje kódování znaků CP1250. Snadnější psaní programů pro ZX s podporou českých znaků.

v1.3.1b (14. 7. 2014)

  • Jako joystick lze nyní použít připojený GamePad

v1.3.1 (23. 6. 2014)

  • Assembler nyní podporuje makra. Více zde.

v1.3.0a (6. 6. 2014)

  • V assembler editoru přidána možnost filtrování návěstí, ve větších projektech byl seznam poněkud nepřehledný 🙂

v1.3.0 (17. 5. 2014)

  • Úplně přepsaná synchronizace videa. Takže videosynchronizace je zase o něco přesnější. Jako vedlejší efekt zmizela simulace chyby známou jako sněžení, ale nebojte, tuhle HW chybu tam opět dopíšu 🙂
  • Přidána color-interlace funkce, kde se používá efektu změny barevných attributů při každém druhém snímku. Díky tomu se dá i na reálném stroji zobrazit zobrazit paletu rozšířenou na 125 různých barev. Na reálném stroji obraz při této funkci poblikává, tomu se naštěstí v emulátoru dá snadno předejít 🙂
  • Opraveny odhalené bugy

v1.2.2 (22. 3. 2014)

  • Přidána možnost vypnutí vyhlazování obrazu
  • Opraveny odhalené bugy

v1.2.1 (21. 7. 2013)

  • Přidána emulace DMA
  • Přidány nové funkce do ASM compileru
  • Opraveny odhalené bugy

v1.2.0 (21. 6. 2013)

  • Přidána podpora Kempston mouse
  • Přidána možnost nastavení rozlišení grafiky buď na FullHD (1920×1080) nebo LowRes (960×540). LowRes je vhodné použít, pokud emulátor běží na slabším stroji
  • Opraveny různé bugy

v1.1.0 (21. 5. 2013)

  • Přidána emulace počítače Didaktik Gama 192

v1.0.8 (18. 10. 2012)

  • ASM editor
  • Debugger Z80

v1.0.2 (16. 2. 2012)

  • První zveřejněná verze

v1.0.1 RC1 (6. 8. 2011)

  • první kompletní neveřejná testovací verze s Online databází

v0.0.0 (27. 3. 2011)

  • Bliknul nápad 🙂
  • Začátek psaní virtuálního procesoru Z80, skládání prvních virtuálních ULA funkcí