Dynamite Dan II 128

platforma: ZX Spectrum 128

dynamite dan ii 128k pro ZX Spectrum

Potřeboval jsem vyzkoušet jak se pracuje v LnxSpectrum assembler editoru a tak jsem upravil jednu starší známou hru z roku 1986 – Dynamite Dan II. Úprava spočívá v přepsání audio rutin aby hra využívala zvukový obvod AY místo pípání pomocí beepru. Hra samotná zabírá většinu paměti ve Spectru 48, proto jsem použil rozšířenou pamět v ZX Spectrum 128. Originál ZX Spectrum 48 navíc ani neobsahuje zvukový čip AY, dal se koupit jako přídavný interface. Reálná by byla úprava pro Didaktik Gama 80 + interface AY, která má také rozšířenou pamět. Funkční je také na Didaktik Gama 192.

128k verze je ke stažení zde download

Youtube:

Zajímavosti:

Po úpravě zvukových rutin z Beep na AY byla hra příliš rychla. Beep rutiny zabírají hodně strojového času, AY rutiny jsou se zvukem hotovy za pár taktů. Po přepracování na AY musím hru uměle zpomalovat 🙂

Přejít nahoru